Atualização Patch Notes v242.3 - Ark Survival Evolved

Após a grande atualização de aniversário (v242) três pequenas atualizações corretivas já saíram!

Note: we have added several new "PvP-OfflineRaidProtection" servers, which are permanent, to gather feedback on the new offline raid protection mode. Please try it out and let us know what you think!
Foram adicionados vários servidores oficiais com a proteção contra assalto off line. Os criadores querem saber a opinião dos jogadores.

Current Version: v242.3
Unversioned Hotfix: Fixed issue with Leech Blood not being storable in Icebox/Preserving Bins. Requires Server Update.
* Performance improvements to server yielding 20-25% perf increase. Also improves Client CPU utilization.
Aumento de performance.
* Changed Rhino Horn requirement to Narcotic on Lesser Antidote. Made Lesser Antidote Disease Immunity last 3 minutes.
Mudaram de chifre de rhino para narcótico um dos ingredientes para o antídoto menor, cuja imunidade dura 3 minutos.
* Leech Blood now spoils after 3 hours (Stackable in Quantities of 50), can be stored in Fridge. Made leech blood more common to harvest.
* Made Swamp Fever increase movement speed by 20% and decrease rate of food, water, and oxygen consumption by 50%.
A febre do pântano aumenta a velocidade em 20% e reduz consumo de comida, água e oxigênio em 50%. 
* Made Swamp Fever not able to be transmitted through collisions/walls.
A febre do pântano não pode ser transmitida através de objetos de colisão/muros. 
* Among current non-human creatures, now only Tamed Dodos can be infected with Swamp Fever. (as intended). Any existing infected dinos are cleared on sever launch.
Entre atuais criaturas não-humanas, somente os dodôs domesticados podem ser infectados pela febre do pântano. Todos os demais animais infectados serão curados no reinício do servidor.
* Bug Repellent now repels Leeches and bug repellent now works when applied to your Tamed Dinos
Repelente de inseto agora repele sanguessuga e agora funciona quando aplicado aos animais domesticados. 
* Attached Leech no longer drains Stamina.
As sanguessugas não mais drenam energia.
* Reduced rate by about 70% of Diseased Leeches in Swamps, as intended.
Reduziram a taxa em 70% de sanguessugas doentes no pântano.
* Water/Amphibious creatures are no longer targeted by Leeches. (swamp native ;)
Criaturas aguáticas e anfíbias agora não são alvos de sanguessugas.
* Dinos will not play the eat animation so often when autonomously eating
Os dinos não mais farão a animação de comer quando comerem autonomamente.
* Fixed another value that was increasing rate of Quetz food consumption, is now fully back to original values.
Consertaram um valor que estava aumentando o consumo de comida do quetz.
* New Server Options
?NonPermanentDiseases=true
This will make Diseases not permanent (you will then lose them if you respawn).
Opção do servidor de não ter doenças permanentes. O jogador será curado ao renascer.
?PreventDiseases=true
This will completely disable Diseases on the server. (thus far just 'Swamp Fever').
Opção de desabilitar doenças.
* Fixed appearance of "blue fog" on the Cave-water material.
Consertaram a névoa azul no material da caverna dágua.
v242.2
Unversioned Hotfix: Fixed missing Mac binaries that was causing Mac to crash.
* Fixed an issue where some mods were causing certain creatures to have 0 Food or not gain any Food from eating. Requires server update.
Consertaram problemas com mods que causavam certas criaturas nenhum ganho de comida ao comerem.
v242.1
* Fixed Supply Crates being destroyed when there was one remaining removable item left
Consertaram o recipientes de suprimentos que eram destruídos mesmo havendo um item. 
* Fixed too-high Quetz Food consumption rate
Consertaram o alto consumo de comida do quetzal.
* Fixed Plant Species X turrets firing when previously built on prevented Dino Platforms. (they're not supposed to unless overriden)
Consertaram as plantas x e metralhadoras que atiravam quando previamente construídas em plataformas impedidas.